huon www.huon.ro huon.ro hunedoara expres hunedoara online deva stiri deva ghid tv cuvantul liber www.huon stiri locale deva stiri din deva ajofm hunedoara natura prietena mea cuvantul liber hunedoara raliul hunedoarei 2008 accident la gosa accident grav pe dn7 concert holograf deva huon .ro acident gosa raliu pers cu handicap hunedoara inspector dumitru rusu hd scoala de soferi cipro bihor online votare holograf la deva stiri hunedoara rar deva fata zilei alin olariu www huon.ro www.party.huon.ro animale caraghioase nopti albe (ziua tineretului deva) agentii turism din deva si hunedoara teze cu subiect unic la clasa a8a www publitim de hunedoara ultimele stiri petrosani actualitatea hunedoreana pensiunea olimpia deva aeroport hunedoara stiri de deva udmr petrosani pensiuni deva www peisaje meteo deva real deva sex deva sex party mantea mauricio ochmann consiliul judetean hunedoara consiliul judetean hunedora cjhunedoara hunedoara cj hunedoara primaria mintia hunedoara judetul hunedoara www cj hunedoara net deva sala administratia geopark dinozauri parcul national retezat imagini consiliu judetean hunedoara consiliul judetean hd hunedoara county cj hunedoara contact administratia pietelor publice deva calendar al targurilor 2008 dgaspg caiet sarcini public trustul de constructii hunedoara tariful curselor judetene arr imagini cu biserica nr 1 deva pnl hunedoara bucalet victor bibliografie jud hunedoara parteneriat public-privat consiliul jud.hunedoara cadru natural hunedoara consiliul judetean hd. infiintarea autoritatii de autorizare pentru serviciile de transport public local indicatori de performanta ai serviciului de iluminat public ministerul internelor si reformei administrative hunedoara biblioteca academiei a romaniei bibliografii prezentarea fondului funciar din romania inspectoratul scolar judetean hunedoara lucrari miniere usoare pentru carbune consiliul judeŢean hunedoara lupsa elena - deva judetul hunedora mircea molot tel mintia deva pe dn romtelecom orastie www hunedoara ro cj hunedoara.ro

vineri, 17 august 2007

Despre Hunedoara --- By Burcea Cornel

Anul acesta am hotarat sa merg la munte, sunt un iubitor de munte, deoarece in alti ani am fost in Brasov, Bran, Moieciu, Predeal, Busteni, anul acesta am hotarat sa ma duc in Hunedoara, de ce?

- pai in primul rand vream sa vad ceva nou;
- traficul spre zonele enumerate mai sus, stim cu toti ca este infernal acum!!!
- si tot auzind informatii de zona defileul jiului care ar fi ceva de vis!!!


Asa ca trec la fapte!!!
1. Dupa 3 ore de cautat pe net gasesc Cabana Edelweiss, Statiunea Straja - Lupeni locatia, pretul foarte bun de 25ron de persoana, oferind cazare cu baie propie in camera, pat matrimonial, si tv cu digi, ce imi trebuia mai mult!!! ca oricum doaream sa ma plimb in tot judetul Hunedoara!!!
2. Plec nopatea pe la ora 3, pe ruta Bucuresti - Alexandria - Rosiori - Caracal - Craiova - Filiasi - Tg Jiu - Petrosani - Lupeni, sincer aceasta ruta am parcurso destul de usor si fara dificultati, cu un drum impecabil cu 2 benzi din Craiova in sus, ajungand si cazanduma la ora 8 dimineata!!!
3. Ce aveam de gand sa vizitez , ce am vizitat si ce am facut in timpul cand nu faceam drumetii!!!

- Drumetii pe muntele Vulcan, cota  de peste 1500, Statiunea straja este situata pe acest munte, eu ma-m cazat la Cabana Edelweiss care era situtata la ceea mai inalta cota pe munte, de acolo am urcat pe munte;
a) am simtit o senzatie atat de tare incat am trait pentru prima data frica de singuratate, deoarece nu mai era tipenie de om pe munte, si eram inconjurat numai de natura;
b) fructe la discretie, in special mure, zmeura, etc...
c) padurea foarte deasa plina de brazi verzi si falnici;
- Vizitati orasele Petrosani, Vulcan, Lupeni, Aninoasa, care sunt in plina dezvoltare in mod special acum cu agro-turismul; in orasul Petrosani veti putea urca cu Telescaunul pe Parang, unde veti avea o privire de ansablu cu tot defileul jiului !!!
- Parcul National Retezat, din Lupeni se merge drept spre Campul lui Neag si veti vedea adevarate minunatii ale naturi, daca sunteti inpatimiti cu pescuitul ( luativa si cateva lansete ) sau  sa va bronzati si sa faceti baie, deoarece sunt mai multe lacuri , Lacul Valea cu Pesti, Lacul Cerna, unde va puteti indeplini aceste satisfactii ( eu va-m pus imagini destul  de elocvente cu ceea ce am vazut eu!!!);
- Orasele Hunedoara, Hateg, Calan si Deva, aveti imagini si descrieri cu ceea ce aveti de vizitat si vazut aici, atat va pot spune ca trebuie sa va calculati timpul destul de bine pentru a putea vizita tot, deoarece aceste orase au o gramada de monumente si atractii turistice!!!
- Daca sunteti iubitor de NFS, intre Hunedoara si Tara Hategului sa facut o legatura prin asfalt de ceea mai buna calitate deoarece aici se tine intrecerile de Raliuri anuale in campionatul Romaniei, strabatand acest drum veti simti cu adevarat ca sofati, exact ca in simulatorul auto Nfs insa aici totul este real, eu va sfatuiesc sa parcurgeti acest drum, care pe mine unul ma impresionat foarte mult!!!
- Rezervatia de zimbri;
- Sarmisegetuza, din pacate aici nu am mai putut ajunge, insa daca va tenteaza si vreti sa vizitati si sa aflati mai multe iformatii despre istoria dacilor nu ezitati sa o faceti, pentru galerie foto click
 aici    Sarmisegetuza
 - plus alte obiective turistice din aceasta zona !!!


  Pot sa va spun ca dupa acest concediu, am ramas impresionat de ceea cea am vazut, munti si natura nu se compara cu ceea din zona Moieciu - Bran - Brasov, este mult mai frumoasa, inca este slab vizitata de turisti, ba chiar am ramas surprins ca erau mai multi straini decat romani care vizitau aceste obiective turistice din jud Hunedoara ( Italieni, Francezi, Germani, Unguri, etc.. ) !!!
Poate ca este mai slab promovata, sau caile de aces sunt mai grele, insa va spun ca merita, deoarece veti ramane placut impresionati de ceea ce o sa vedeti aici si mai ales ca nu este o zona aglomerata sa gasiti ambuteaje, multi oameni pe mp, aici veti gasi o oaza de liniste si veti simti cu adevarat ca sunteti in concediu, dupa reantoarcerea de acasa nu puteam sa imi revin!!! tot timpul aveam in memoria vizuala munti, natura, serpentinele din defileul jiului si cascada din rezervatie.

    Deoarece aceasta zona este slab promovata si foarte greu afli anumite detalii despre ea, am decis sa fac acest blog!!!  Care sa va ajute in toate privintele, de la cazare, drumetii, planuri de concedii, pentru ca merita!!!
      Ramane sa va convingeti singuri!!!

Niciun comentariu:

Photobucket
Romanian Top66